Premiové nealkoholické víno

Amanda, která má jihoasijské kořeny, získala ocenění LCB Entrepreneur Award za nejlepší vinařský koncept a byla zvolena jednou z nejlepších osobností v oblasti jídla a pití podle Business Insider, podnikatelkou roku podle Le Cordon Bleu a je vítězkou EY. Thomsonová, která dříve pracovala jako hlasatelka uměleckého vysílání v BBC, vystudovala diplom v oboru vína na proslulé škole Le Cordon Bleu v Paříži a stojí v čele celosvětového posunu v integraci kvalitního nealkoholického pití vína do tradičního vinařského průmyslu. NOUGHTY nyní prodává do nejlepších světových barů, restaurací a hotelů. Mezi špičková místa, kde můžete najít podávané víno NOUGHTY, patří například The Soho House Group, Mandarin Oriental a Ritz Carlton.

Rozhovor s Amandou Thomson

Autor: Lucy Britner pro Canvasrebel

Lucy Britner se sešla s podnikatelkou, kterou je Amanda Thomsonová, generální ředitelka a zakladatelka společnosti Thomson & Scott s certifikací B Corp, výrobce nealkoholického vína Noughty. Amanda Thomsonová poskytla jeden z prvních rozhovorů pro časopis Oasis. Bylo to v roce 1994, kdy vydali debutové album Definitely Maybe a hráli ve slavném sheffieldském klubu Leadmill. Před kariérou v oblasti nápojů se Thomsonová vydala na dráhu moderátorky uměleckých pořadů v celostátní televizi a rozhlase, i když nakonec vyměnila šampaňské Supernova za obyčejné šampaňské. Amanda, kterou její matka vychovávala na rostlinné stravě bez cukru, se zajímala o to, co je v jídle, a její láska k vínu - a touha po změně kariéry - ji zavedla do Paříže, kde studovala víno na škole Le Cordon Bleu. Právě setkání s vinařem Alexandrem Penetem inspirovalo Thomsonovou k dalšímu zkoumání možností výroby kvalitního šampaňského a prosecca s nízkým nebo nulovým obsahem alkoholu, což se jí podařilo hned na začátku jejího podnikání ve firmě Thomson & Scott. Nyní se však od alkoholu odklonila úplně a Thomsonová je známá díky značce Noughty. Řada vín bez alkoholu je k dostání na několika exportních trzích včetně USA, Kanady, Japonska a Švédska a nyní i v Čr.

Pokud se podíváme konkrétně na maloobchodní prodej ve Velké Británii, Thomson uvádí, že značka dosáhla v uplynulém roce obratu více než 1 milion liber (IRI). Uvádí 50% meziroční nárůst maloobchodního prodeje a zdvojnásobení počtu distribučních míst. Pro DR uvedla, že míra opakovaných nákupů je „více než 50 %“. A co je nejdůležitější, její ambice dalece přesahují relativně malý trh s nealkoholickými nápoji. „Uvědomili jsme si, že existuje tak fascinující příležitost změnit životní styl, ale bez svatouškovství, což je pro mě žití snu,“ říká.

„A to zejména s ohledem na mé zaměření, kterým je úplné začlenění do tradičního vinařského průmyslu, na rozdíl od toho, aby byl jakýmsi doplňkem. „Milujeme nealkoholické publikum a oni milují nás, a to je skvělé, ale já mám mnohem větší vizi. Vidím naši značku ve vinařském průmyslu.“ „Mnoho značek přišlo s marketingovým přístupem, což mě frustruje. Nepomáhá to jejich dlouhé životnosti ani dlouhé životnosti této příležitosti. „Nejdříve se zaměřte na pití a až potom na marketing. Obávám se, že spousta lidí si myslí, že se na tom dá rychle vydělat.Ve skutečnosti je opak pravdou.“ Podle Amandy je výroba slušného nealkoholického vína o nalezení rovnováhy „bez přidání tuny cukru, což je rychlý a levný způsob, jak udělat alkoholické i nealkoholické víno chutným“. „Myslím, že krokem, který většina lidí pro začátek vynechává, je výroba dobrého alkoholického vína ještě předtím, než se začne uvažovat o procesu dealkoholizace. Rádi pijeme Noughty Rosé, vyrobené z organického vína Tempranillo z oblasti La Mancha ve Španělsku. Amanda na procesu dealkoholizace spolupracuje také s německým vinařem. „Bylo to vzrušujicí, když jsem se zaučoval do práce s výrobci. Ve sklepě jsem trávil obrovské množství času.“